Dette er en fortsettelse av forrige ukes artikkel hvor vi forklarer selve saksbehandlingen
I forrige artikkel så vi på oppbygningen av saksbehandlingsbildet. Denne gangen går vi videre med å forklare mulighetene i selve saksbehandlingen.
Versjon 4 har fire standardmuligheter for behandling av meldinger når meldingen er åpen og brukeren har lese, skrive og behandlingsrettigheter til meldingen:
- Send til saksbehandler
Brukes når en annen enn nåværende saksbehandler skal avgjøre sakens videre skjebne.
- Planlegg tiltak
Brukes når man vet hva som skal gjøres og hvem som skal utføre oppgaven som skal til for å få lukket saken.
- Lukk
Brukes når sakens oppgave allerede er utført.
- Avvis
Brukes når saken er registrert ved en feiltagelse.
I Versjon 4 er det mulig å endre saksgangene med behandling av alle sakstyper med egne arbeidsflyter. Ved tildeling av en oppgave blir det automatisk laget et varsel til den som mottar oppgaven. Hvordan denne mottar varselet settes i brukerens innstillinger ut ifra sakens prioritet (varsel bare i Qm+, på e-post eller på SMS).
Neste uke skal vi se nærmere på Grafer og Rapporter.