Listeoversiktene gir detaljert informasjon om aktuelle saker
Listeoversiktene gjør at man enkelt kan ta fatt i de viktigste sakene først. Alle typer saker (meldinger, tiltak, oppgaver) kan vises i tabeller. Det kan også alle de andre objektene i systemet som avdelinger, kategorier, meldingsskjemaer, arbeidsflyter med mer for systemets administratorer. Saksoversiktene finnes i Dashbord og i den egne siden Saker som har en underside per sakstype.
I Versjon 4 finnes listeoversikter i Dashbord, i Saker eller i Admin. Det er brukerens tildelte rettigheter som avgjør hva hun har tilgang til.
Listeoversikter i Dashbord har alle brukere. Dashbordet bygges opp av komponenter som hver viser nyttig informasjon til brukeren. Det kan lages komponenter med informasjon fra alle deler av Qm+.
Listeoversikter i Saker har alle som har saksbehandlingsansvar eller som har innsynsrett i saksbehandling. I Saker kan man trykke direkte på saken i listen for å åpne den. Her finnes også funksjon for Søk og Filter.
Listeoversikter i Admin har alle som har blitt tildelt Admin-rettigheter. Dette vil typisk være ledere og administratorer. Oversiktene i Admin brukes til å holde oversikt over ting som brukere, avdelinger, dokumenter, arbeidsflyter med mer.